Colours of Ostrava

„Chceme, aby lidé lépe pochopili, o čem festival je, zpřehlednit strukturu a podpořit prodej vstupenek.“

Kontext:

Colours of Ostrava se řadí mezi nejvýznamnější kulturní akce u nás a podle hlasování European Best Detinations patří mezi 15 nejlepších festivalů Evropy.

Bylo potřeba redesignovat web. Proč? Původní web byl technicky zastaralý, nepřenositelný a těžkopádný na správu. Vstupenky se objednávaly na eshopu, který měl nedostatky v použitelnosti i zabezpečení. Nedokázal prodat interprety tak, jak by si zasloužili a některé sekce byly nepřehledné nebo úplně chyběly atd.

Ve 4 lidech jsme se tedy pustili do redesignu webu, přiměli na něm lidi trávit podstatně více času a podařilo se nám získat 4. místo v anketě IEA – nejefektivnější projekty roku 2015 v kategorii Společnost, politika, kultura.

Colours
Colours

Co bylo mým cílem

  • prodloužit pobyt uživatelů na stránkách a lépe prodat interprety line-upu, program a organizační informace
  • převést objednávkový proces nákupu vstupenek, campů a parkování z e-shopu na web a odstranit chyby v použitelnosti
  • vytvořit prostor pro získávání odběratelů newsletteru
  • zpřehlednit informační architekturu
  • poskytnout lidem informace, které jim pomohou lépe pochopit poslání festivalu a připravit Colours na snadnou aplikaci měnících se vizuálů nadcházejících ročníků

Proces návrhu webu

Colours

Díky procesu, kde jsem zahrnul reálné uživatele, jsem přišel na několik souvislostí

01

Festival je možné rozdělit na 3 fáze:
před/během/po ukončení. V každé fázi jsou na homepage pro uživatele relevantní jiné informace. Např. po skončení festivalu jsou stěžejní fotky a videa, během festivalu organizační informace, počasí nebo ztráty a nálezy.

Colours

02

V programu není zájem jen o časy vystoupení, ale taky o to, „kdo to vůbec je a co hraje“. Proto jsem přímo do programu přidal rychlé náhledy, ve kterých je možné poslechnout nejznámější songy vybraného interpreta.

Uživatelé díky tomu nemusí opouštět stránku programu.

+212 % stráveného času na programu
oproti staré verzi
Colours

03

Z původních cca 30 kategorií praktických informací jsou nejnavštěvovanější informace o vstupenkách, parkování, campu, ubytování a dopravě. Proto jsem jim dal na rozcestníku větší váhu a méně navštěvované kategorie upozadil.

Na všech místech, kde se info o vstupenkách, parkování a campech vyskytuje, se myslí také na stavy, kdy jsou místa vyprodána.

+273 % stráveného času na stránce Praktické
oproti staré verzi
Colours

04

Bavili jsme se o tom, „jak nazvat položku v menu, která sdružuje praktické informace, protože na jiných webech festivalů to bylo pojmenováno jinak“. Tree-testingem jsem přišel na to, že bude lepší zachovat původní název „Praktické“ a neměnit mu název např. na „info“, „ostatní“ apod.

Colours

Zjistil jsem taky, že první věc, kterou uživatel udělá, když se rozhoduje, zda na festival jít, je, že se podívá, jestli už je hotový program a když ne, jde prošňupat účinkující.

05

Na původním webu chybělo něco zásadního a nebylo to k nalezení – areál festivalu. Informace o unikátní Dolní oblasti Vítkovice, která nabízí neuvěřitelné množství míst, kde může člověk vychutnat hudbu, nebo si jen odpočinout...

7. Nyní sedmá nejnavštěvovanější
stránka na webu
Colours

06

Navrhnul jsem objednávkový proces, který je součástí eshopu v rámci webu colours.cz.

Proces nákupu jsem otestoval nenávodnými otázkami na reálných uživatelích už při návrhu v prototypu a ověřil, že je průchod srozumitelný a bez chyb.

% Nový objednávkový proces se bude teprve pouštět.
Cílem bylo zvýšit konverze a navýšit objednávky
s větším počtem kusů vstupenek.
Colours

Webová grafika

Colours

Cíl byl jasný: podpořit vizuální vnímání značky Colours. Tzn. pokud uživatel přijde na stránky, měl by hned cítit, že je tam správně. Jak to udělat? Mě může dávat smysl kombinace určitých prvků a barev, klient si může myslet, že je to něco jiného, ale... kdo je blíž pravdy?

A tak jsem vybral několik ukázek s grafickými styly, které odpovídaly mým a klientovým představám a zeptal se lidí: „která z ukázek je pro Vás ‘více Colours’ a proč?“

Výstup z průzkumu a drobné detaily na jednotlivých designech jsem probral s klientem v moodboardu a bylo to - měli jsme vizuální směr pro nový web Colours of Ostrava a mohli jsme si být jistí, že si tady lidi řeknou „jo, tady jsem správně, to je Colours“.

Colours

Vytvořil jsem vizuální systém založený na pravidelných kombinacích základních barev, na minimu stylů písma a ovládacích prvků. Kolem nich jsem navrhnul 26 typových stran a stylesheet, podle kterého se postavil celý web.

Colours

Co se povedlo?

Colours

stráveného času na webu celkem
Jednotlivé nárůsty: +30 % účinkující, +21 % novinky, +212 % program, +273 % praktické informace, +383 přehled novinek atd.

Colours Žádné bloudění

Díky redesignu se podařilo zpřehlednit strukturu webu, takže pro nalezení informací není potřeba proklikat takové množství stránek jako na starém webu.

Colours Colours inspiruje

Na webu je více hudby ať už přes videa z YouTube nebo hudební kanály Spotify. Plníme zde poslání brandu Colours - inspirovat, objevovat.

Colours 4členný tým dosáhl na 4. místo

Získali jsme 4. místo v anketě IEA nejefektivnější projekty roku 2015 v kategorii Společnost, politika, kultura.

Doporučení

Colours of Ostrava

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo.

Philipp Malý, Marketingový manažer Colours of Ostrava

Zaujal vás tento projekt?
Ozvěte se, můžeme ho probrat podrobněji.

Kontaktujte mě