Pražské jaro

Redesign concept Webová grafika Leden 2015

Klasická hudba pro mě znamená něco speciálního, dlouhá léta jsem se jí věnoval a láska k ní se ve mě zakořenila velmi hluboko. Redesignu jejího webu jsem se věnoval před pár lety a letos jsem se rozhodl, navzdory tomu, že už na projektu nepracuji, zhmotnit své hypotézy a nápady ze šuplíku. Jen tak, z lásky k hudbě.

Někdy, když pracovní ruch utichne, jsem sám, mou pracovnu prostoupí šero a mám čas, vypnu monitory, pustím hudbu, sednu si na gauč a relaxuju. Zrovna v tomto případě mi hlavou běžel web pro Pražské jaro, které mi místy protrhávaly vzpomínky na Furianta od B. Smetany, kterého jsem strašně rád hrál a který je na pozadí toho videa nahoře. Zvuková kvalita není sice nic moc, je to přes 10 let staré, ale jsem tam já, moje zpocené ruce, zvýšený tlak a obrovská nervozita...

Napadaly mě hypotézy, proč se lidi na jednotlivých místech ztrácejí a proč, napadaly mě funkčnosti, kterými by se dalo procházení interprety zpříjemnit a zefektivnit pochopení jejich hudby a mnoho dalšího. Nechtěl jsem ty nápady nechat jen tak, protože pro mě ten festival je speciální a je to jedna z mála věcí, na kterou můžeme být jako národ hrdí.

Rok co rok připravují pořadatelé skvělý program, kde mimo známé interprety a skladatele staví i ty méně známé, které mohou být pro uživatele méně atraktivní. Méně atraktivní ale jen proto, že neví, o čem jejich hudba je. Což je velká škoda. Co takhle zapojit sluch? Kratičké a datově nenáročné mp3 ukázky mohou uživatele zasvětit do nového programu mnohem lépe než fotografie a textový popis.

Pražské jaro
Pražské jaro
Pražské jaro

Pražské jaro je informačně velmi rozsáhlý web, kde se místy zachází až do 3. úrovně informační architektury. Tzn. menu v něm submenu a v něm ještě jedno. Takže jsem musel vytvořit systém stránek, které by dokázaly přehledně prezentovat takovou strukturu.

Mimo úvodní stránku jsem vytvořil pouze 4 druhy stránek s ohledem na to, aby z nich bylo možné “poskládat” zbytek webu - výpis, detail programu, informační stránku, ve kterém je použito 2. submenu, a fullscreen prezentaci. Aby bylo možné web snadno rozšířit vytvářím vždy přehled použitých stylů, tzv. stylesheet. Někdy taky není na škodu nadefinovat, ve které části obrázku se může/nesmí objevit obličej, aby pak neboural texty ve vrstvě nad ním.

Zaujal vás tento projekt?
Ozvěte se, můžeme ho probrat podrobněji.

Kontaktujte mě

Doporučení

Soma Engineering

S Martinem Valasem jako firma spolupracujeme od konce roku 2011. Byl u zrodu nového webdesignu, firemní a produktové literatury, prezentací a dalších marketingových projektů. Ve svém přístupu je důsledný a pečlivý. Nerad činí kompromisy v kvalitě výsledné práce. Má vynikající analytické schopnosti, které často vygenerují nápadité řešení. Pro naši firmu podnikající v B2B se složitým produktem je velkou výhodou i Martinovo technické vzdělání.

Petr Blaško, marketingový ředitel Soma Engineering